onsdag 29 december 2010

trött..

Är helt slut nu, skulle bara vilja gå o sova... snark..
Var ute me med kidsen i förmiddags, vi skulle gå till pulkabacken på skolvägen o d var ju lättare sagt än gjort. Vi fick gå omvägar för att komma dit pga vagnen, inte skottat så man kommer fram ju.. Efter en stund i backen så frös vi så vi gick förbi bibblan ist. Har nu lånat hem 5 st olika böcker som handlar om mat. En lchf bok, en gi bok, en gott o nyttigt, gott rätt och lätt och ät dig slank.. Hittade massa recept o bra saker som d stod i böckerna. Jag skulle vilja testa Lchf men är rädd att jag går upp i vikt då. För på extravaganza får vi lära oss att äta lätt produkter, alltså d smalaste alternativet Keso osv. Jag ska fortsätta o se om detta funka som jag gör nu, o gör det så e d ju bara o fortsätta. Idag har jag varit väldigt nog med min mat, har vägt o räknat kalorier. Hittade även en sida på nätet med bra fakta om kalorier och mat, som tex 9 st mamma scans köttbullar innehåller 22o kalorier. Inte bra, man lär sig massa när man kikar runt:)

I eftermiddag åkte jag o lämnade Novis hos Morfar o Jonna och dom stora kidsen fick vara hemma en liten stund själva tills pappa kom hem. Jag begav mig sen till träningen, cyklade 25 minuter, sen styrketränade jag. Tillsist la jag mig o lyssnade på vår avslappnings cdskiva i masagestolen. Jag vaknade en stund senare o fattade inte riktigt vart jag var :P
När Nova o jag kom hem så hade Johan o kidsen varit ute o lekt i snön:)

Så nu tar vi bara det lugnt efter middagen♥

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar