tisdag 28 december 2010

Julen

Vi har firat vår jul hemma i år pga det dålia vädret, skulle egentligen varit i Kalmar tillsammans med Johans familj och släkt. Men vi tyckte det var onödigt o ge oss ut på vägarna när det det var sånt o väder. Istället firade vi jul hemma hos oss tillsammans me Johans familj Anna, Niklas, Theo, Lisbeth o Svante:) Vi skulle ha me oss mat, godis o dricka upp till kalmar, vi har alltid knytkalas. Vi tog den mat vi skulle haft med oss upp o så blev det ett julbord hemma ist. Vi hade det himla mysigt, men vi saknade ju Johans släkt♥.

På morgonen var vi i kyrkan och kollade på barnen när dom spelade upp ett julspel:) Alla barnen var jätteduktiga o jag tycker det är så mysigt att gå i kyrkan julafton:)

Efter det var d dags för den traditionella grötlunchen hos pappa o Johanna:) Mycket gott o även där fick barnen fina julklappar:)

Tillsist hem o duka o göra iordning för våra gäster som skulle komma:)

På juldagen sen kom min mamma, mormor,Kjell, Brorsorna Andreas o Alle hem till oss på lite fika och julklappsutdelning. Ännu en gång fick barnen massa fina julkappar:)

På eftermiddagen sen gick vi hem till Johans syster Anna där vi fikade och träffade endel av släktingarna vi skulle ha träffat på julafton:) Så det blev ännun mer julklappsutdelning med massa fina paket:)

Ja d här var på jul 2010:) Är fortfarande helt trött efter helgen, i söndags tog vi det bara lugnt o slappade här hemma. Vi har inte varit på nån rea än, tar det när jag ska storhandla. Behöver inget spec i klädväg till kidsen. Jag däremot skulle behöva massa kläder, men jag är inte riktigt nöjd med min vikt än så det får vänta..

Ni får ha en god fortsättning:)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar