söndag 5 december 2010

Söndag

Jag har precis kommit hem i från jobbet, bärjade 7 i morse och slutade vid 6.. Har haft en mysig dag, tycker det är så mysigt att duka julfint när vårdtagarna ska äta och lyssna på julmusik. Vi har tänt det 2 ljuset me o sjungt julsånger :P

Sitter här o väntar på mannen min o kidsen som varit i bromölla. Där har dom varit på trolleri, sen har dom ätit julsmörgås och bowlat:) Jack hade nästan slagit pappsen i bowlingen, efter jul måste Johan o jag boka en kväll me middag och bowling me dom stora kidsen.

I går började vår dag bra, jag fick sovmorgon. När Johan var i väg o slängde skräp så bärjade Nova kräkas. När Johan kom hem så berättar han att Nova har ramlat ur soffan tidigare på morgonen. Så vi ringer till rådgivningen och dom tycker vi ska komma in o kolla Nova. Som tur väl var så var d ingen fara me vår lilla trollunge♥ Jag fick ringa och säga att jag inte kunde jobba för jag visste inte hur lång tid d skulle ta på akuten.

På kvällen sen så mös Johan, Anna, Niklas o kidsen me lite glögg, pepparkakor och lussebullar. Jag fixade till en god lördagsmiddag, fläskfilegryta med potatis och rotfrukter i ugnen. Vi skulle även försöka ta ett julkort på kidsen. Men d gick så där, var det inte Nova eller Theo som var ledsna så tjurade Jack eller Saga i hop. Men så är det me barn, hoppas nåt går att använda:)
Jag blev på dåligt humör me, fick ett riktigt bryt. Inte kul o inte känna sig uppskattad när man står o lagar mat som man inte ens ska äta osv. Men efter lite ventilation så blev allt bra igen och hela familjen förrutom Novis mös framför tvn till "så mycket bättre"♥♥

En vecka kvar förresten, gud vad jag längtar :) Håller på o kollar runt efter mattips som jag kan äta sen. Men ÄGG är det jag längtar mest till:)


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar