måndag 6 december 2010

God kväll!

Sitter här o har ont i halsen, o ont i magen. Hoppas pencillinet mot urinvägsinfektionen börjar verka snart :/

Idag har jag bakat Bullar med saffran i, oh lussebullar.. Ne jag gjorde som vanliga kanelbullar fast utan kanel..o kesella i degen.. o ist rev jag mandelmassa, vaniljsocker och russin i. Dom blev jättegoda tyckte alla här:) Jag har även gjort bounty, skulle behöva ställa mig o doppa dom i choklad.. men vet inte om jag orkar i kväll..

Här e iaf receptet på super lätta knäck som görs i micron.
1 dl socker
1 dl grädde
1 dl sirap

1 msk ströbröd
2 msk hackad mandel
1 msk smör

det blir ca 40 st

Blanda ihop socker, grädde och sirap i en glaskål, glasskålen måste vara ganska hög. Jag tog en fruktskål som var typ 10 cm hög. Ställ in den i micron och micra 8 min på full effekt, ta sedan och gör ett kulprov. Går det att rulla en boll häller du i smör, ströbröd och hackad mandel. Sen hällde jag i smeten i min lilla tupperware kanna som är kanonbra till att göra knäck, för det fastnar inte i den och det är lätt att hälla med. Knäcken blev alldeles perfekta, inte för lösa och inte för hårda och dom fastnade inte i formarna :P

I kväll har vi varit på kalas me hos min lillasyster Yasmine som idag fyller 13 år, hon är nu tonåring. Jösses vart har tiden tagit vägen?? Var ju inte längesen hon var pytteliten♥
Måste åka in till stan me henne nån dag o bara går runt o kika på kläder o ta en fika:)

Fick en inbjudan på facebook me innan till tjejfest den 17 december:)) Klart jag ska gå, var alldeles för längesen jag träffade girlsen.. man hinner ju inte me o träffa kompisar. Ska bli jättekul att umgås me er:)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar