tisdag 28 december 2010

slappdag

Idag har vi bara slappat, gått i myskläder tills nu.. Jack o Saga dom leker för fullt med varandra, skönt när dom är vänner för en gångs skull. Nova står o leker med sina nya leksaker borta i hennes hörna. Hon är för söt när hon tar sin gåvagn o promenerar runt här. Jag har precis gjort iordning mig, fixat frillan o sminkat mig lite grann..
Tänkte vi skulle ta o åka till Lyckeby sen o kika lite på rean. Kom på att dom kanske rea ut åkpåse till Novas vagn, skulle vilja ha en röd. Den gamla vi har är inte tillräckligt varm i denna kyla om man inte trycker den full med filtar.
Handla behöver vi me göra, gjorde en rensning i kylen när jag slängde ut den lilla för gamla julmaten som blev över. Då blev vår kyl tom, d ekar som bara den.

Idag är förresten min 3e dag utan något socker.. och jag har skött mina 6 mål.... jag har ju fortf 4-5 kg kvar som bara ska bort.. Under julafton o dagen innan så gottade jag mig ordentligt, o efterråt kan jag tänka. Vad d verkligen värt att? Är godis, janssons o allt sånt såå himla gottit?? Nej jag tycker nog inte det, ändå åt jag massor me sånt.. D var tur jag rörde mig oxå under dagarna o tränade hemma. Annars hade jag väl suttit här o sett ut som julagrisen;)
O på tal om socker, jag var hos tandläkaren i går. Fick en akuttid pga min tandvärk jag haft me hela helgen. Jag var inställd på att tanden skulle dras ut, för d pratade vi om sist. Men d gick itne för då skulle man se en glugg när jag ler. Ne så d var bara att börja rotfylla tanden, billigt o bra eller inte. Men återigen jag får ju skylla mig själv, småätande o massa socker gör ju att tänderna förstörs.. Så den tanden blir en dyr historia! Fast jag blev ännu mer bestämd när jag låg där i stolen o hade skitont o såg tusenlapparna flyga i väg att jag ska banne mig klara mig utan massa socker.. Mitt mål är att jag ska låta bli det i huvudtaget fram tills 31 januari. Då ska Johan o jag väga oss o se om vi nåt våra mål. Vi har bestämt oss för varsin belöning me:)) Johan han går ju ner i vikt fastän han äter allt, d e lite fusk.. Han har gått ner 15 kg o jag ca 20 kg.. ♥

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar