tisdag 14 december 2010

10 dagar kvar..

Tills det är julafton:) O jag har inte slagit in en enda julkapp, kanske skulle ta o göra det i kväll. Idag är jag glad, vägde mig innan o d går neråt. När man börjar äta igen så går man ju upp i vätska. Så jag gick upp ca 2-3 kg.. o d e ju inget kul att se på vågen. Men d går iaf neråt nu o d är jag glad över. D hjälper att låta bli att äta pasta, ris, potatis, allt som innehåller socker, o så äter jag 3 ggr om dagen med 3 små mellanmål emellan. Till mellanmål kan d vara ett halv äpple me några osaltade cashenöttet(eller hur d nu stavas).. O mina andra mål äter jag efter mina knytnävar. 1 knytknäve kött/fisk/kyckling/keso, 1 näve kokta grönsaker och en näve vanliga grönsaker som tomat, gurka.. Ska fortsätta med detta tills jag nått mitt mål o när jag är helt frisk ska jag öka mina promenader och börja styrketräna igen:)

I går kväll hade vi lite luciamys här hemma, farfar var här på besök me. Vi drack blåbärsglögg som var himla gottit, jag drack en halv glöggmugg. Sen fikade resten av familjen på lussebullar, pepparkakor, vörtbröd o julskinka:) När farfar åkt hem o alla andra sussade sött så låg jag framför tvn o kikade på "svenska hjältar". Det var ett glädjefyllt program som även fylldes av tårar. KL 21 började "Leilas hom delivery" julspecial o d var jag tvungen o se, i går var hon hemma hos Bingo Rimer:)

Idag ska jag klippa mig, o d ska bli sååååå skönt att bli korthårig igen:)) Ska kapa bort så mycket hår d bara går:))

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar