söndag 5 december 2010

Knäck

Har precis kokat knäck, min mormor säger att hon alltid gör sin knäck i micron. Så jag letade upp ett recept på nätet o testade. Det skulle koka i 8 min i micron o dom verkar bli bra:) Kan ju tyvärr inte smaka o kolla, men dom ser bra ut o luktar gott ;)
Blir dom bra, alltså dom har stelnat o lossnar i från pappret så lovar jag att lägga ut recept i morrn!
Jag hittade bullar med pepparkaks fyllning, man lägger alltså pepparkakskrydda med smör ist för kanel. Visst låter d gott? Ska nog testa och slänga ihop såna i morrn, kul o testa nåt nytt.
Annars måste jag sätta i gång med julgodiset, och jag vill göra en julkaka med torkad frukt i. Måste bara köpa eller fixa konjak.. eller vad d nu var för sprit. Man lägger iag dom torkade frukterna i det som ska vara i kakan. Ju längre kakan får ligga efter man bakat den ju saftigare blir den. Tänkte införa det som en ny tradition tills julafton:) Sill har jag aldrig lagt in heller, d e ju så gott. Ja d e massa saker man göra, pepparkaksdeg me ska jag göra så vi kan göra vårt pepparkakshus o baka massa pepparkakor. Förra året ritade mannen min en pepparkakskyrka:)

Nu väntar sängen, är trött!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar