fredag 26 februari 2010

sportlov

Denna vecka har ju kidsen sportlov.. o d var ju sista dan idag.. o jag som e höggravid har ju inte gjort nånting me kidsen denna vecka, vilket känns tråkigt... Så i morse bestämde jag mig för att åka till staden med buss för att slippa krångla me parkering o behöva gå långt.. Tog me oss Anna me, lite kul sällskap :)
Till en början gick d ju bra me gåendet.. men sen kom allt d onda krypandes.. tillslut gör d så ont att jag bara vill lägga mig raklång nånstans o typ föda d hade varit nice.. kändes ju ändå som att bebisen var utanför..
Men iaf vi gick på blekingemuseet, köpte Jack ett par skitsnygga skateskor i en redig skateaffär (d var jack väldigt inpad över) :) Saga fick ett par lila byxor som så klart var för små, behöver minst strl 128.. hon e lång min tös.. o Novis fick en body, ett par byxor o strumpor med äppel o päron.. o så var d grönt på som jag älskar :)
O så kom pappsen in till staden o plockade upp oss när Anna skulle dra vidare ut mot jobbet.. Vi åkte ner till skatehallen där Jack fick visa upp hur duktig han är.. han lär sig nya saker hela tiden :) Innan vi skulle åka fick Saga ta på sig alla skydd o tog skateboarden, sprang upp i den största rampen o tänkte åka.. men vi fick ner henne till den minsta.. o tur väl var det för hon ramlade dit ordentligt o blev superledsen.. Stackars liten, d var inte så enkelt som d såg ut.
Tillsist var d dags för lite handling på maxi, höll knappt på o komm ur bilen.. men mat måste man ju ha i kylen.. tur jag hade en kundvagn som rullator... Vi hittade lite kuliga böcker me.. Så i kväll ska jag läsa Håkan Bråkan för kidsen.. världens roligaste bok.. sista jag köpte en bok me han så hade jag höglösning för familjen i bilen innan vi ens hunnit hem :) O jag köpte Per mobergs kokbok.. jag älskar ju denna mannen i köket :):)

Nu ska jag lägga mig raklång i min säng me fötterna högt upp.. o kolla i min nya kokbok :)


Ha d gött!!/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar