torsdag 18 februari 2010

snö, snö!!!

Det har redna fallit 5 cm snö, o då har inte ens ovädret börjat.. värst skulle d ju bli natten till lördag... men vill vi verkligen har minst 20 cm snö till?? Nej skulle inte tro det, jag längtar till våren kommer. Tänk att se första fina vårblomman.. o grönt torrt gräs :) Men d känns som att d ett tag tills dess. Först ska all snö försvinna o då ska d väl bli översvämning pga det, för vart ska allt vatten ta vägen?

I kväll har fick kidsen vara vakna längre än vanligt, jag poppade dom lite popcorn o så satte vi oss o kollade på "halv 8 hos mig".. När klockan slog 8 så satt lilla Saga o sov.. hehe som vanligt. Hon är som en liten skalman, däckar alltid kl 20.. Jackisen o jag mös iaf framför tvn en stund till:) Vi kollade på "du blir vad du äter".. Som jag längtar tills jag kan ut o röra på mig sen och jag vill oxå styrketräna.. blir avis när Johan åker i väg o jag sitter här hemma o jäser ;)

I kväll när jag pratat me nyklippta Carro så kom jag på att jag måste me fixa mitt hår.. INNAN bebis kommer.. d bara hänger, o har blivit alldeles för långt o färgen e mest dassig.. Så d får väl jag ta tag i nu i veckan. O så måste jag fortf hitta mig en bra amningsbehå.. o helst en nu dress jag kan ha efter födslen.. :) Tänk att man snart kan gå in i en helt vanlig affär o shoppa kläder o sen lägga undan alla mammakläder.. d e nice d :)

Ikea behöver jag åka till me, men jag orkar inte... vi behöver inhandla d sista till bebisen.. lakan, bäddset o sånt.. får väl se om vi hinner det nån dag.. jag kan ju alltid sitta i bilen o sova när Johan o kidsen shoppar;) Sist skickade jag me Johan en handlalista så han åkte upp me Hannes o köpte skötbord, säng, balja m.m.

Ne sluttjötat för mig idag... sov sött!! D ska jag snart göra :)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar