torsdag 13 maj 2010

Godmorgon:)

Idag vaknade hela familjen kl 7, för pappsen skulle stiga upp. Han är i väg me min pappa idag i Emmaboda på någon muskelbilträff:) Hoppas dom inte får regn, då blir d inge roligt.

Första riktiga åskan kom i går, när jag var sj hemma o hade lite egentid. Johan hade lämnat Jack på fotbollsträningen o så åkte han o minstingarna o hälsade på en kompis till han. Jag satt här hemma o tog d lugnt framför datorn o tvn. När d började åska fick jag lite mamma panik, var är mina barn? Är Jack fortf på träningen, d e ju farligt att vara på en stor fotbollsplan när d åskar.. Ringde Johan som fick åka o hämta Jack. Åskan kom nämre o nämre o jag blev mer o mer nervös. Kände mig helt ensam o knas utan mina barn. Vet ju så klart att dom är i trygga händer me sin pappa men jag kände mig jätteknas. Tillslut kom dom hem o jag kunde känna mig hel igen:) Vi hade d riktigt mysigt här hemma, inga elektronikprylar i gång. Då umgås man på ett helt annat sätt. Vi satt me barnen o räknade matte i deras pysselböcker:)

Vad ska jag o kidsen göra idag då? I eftermiddag ska vi på kalas i rödeby hos mormor. Min kusin Tobias kommer dit o ska firas för han fyller 25 år. Han bor ju i Gränna så d ska bli kul o träffa honom. Annars bli d till o ta d lugnt.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar