lördag 19 mars 2011

18 mars Nova 1 år♥

Igår fyllde vår lilla sessa 1 år:) Jösses vad tiden springer i väg. Jag kommer i håg den där dagen jag åkte in till förlossningen. Det var den 17 mars och jag skulle eventuellt bli igångsatt, jag hade packat väskan män lät den ligga kvar i bilen. Johan jobbade som vanligt, så våra frhoppningar om igångsättning var inte så stora. Jag hade ju jättemycket problem med mina gallar det var därför jag ville ha en igångsättning. Tillslut kom jag o läkaren fram till att jag skulle bli igångsatt, men att jag skulle vara införstådd med att det kan ta lång tid. Jag hämtade min väska i bilen och ringde Johan. Läkaren hade ju rätt, det tog lång tid innan allt satte i gång o d gjorde såå ont. Jag tog massa lustgas och sån där tens eller vad d heter. Efter mycket kämpande så var d äntligen dags, på radion spelades Anna bergendahl - this is my life och det var den 18 mars. O så föddes vår lilla sessa, hon var såå liten. Om man jämförde med Jack och Saga när dom föddes:)
Det där ögonblicket när man får ut bebisen är ju helt underbart, denna lycka o alla tårar som kommer. Vi hade ju fått reda på ultraljudet att det var en liten flicka men jag var liiite nervös när dom skulle kolla könet. Jag hade ju gått o varit inställd på att d var en liten flicka och köpt rosa vagn, overall osv. Men hade d blivit en pojke hade vi ju såklart blivit jätteglada för det oxå,materiella ting går ju alltid o fixa nytt:)
Nu är Nova 1 år och hon pratat för fullt, kan massa ord. Hon är en liten papegoja, så d vi säger d säger hon:) I går tog hon 5 steg o d gör hon ibland, men hon vågar inte riktigt släppa taget o gå längre. Men d kommer ju snart, vi har ingen brådska:)
Idag skulle vi haft 1 årskalas för släkten men d går inte för att Johan, Saga och Nova är sjuka. Dom har hög feber, hosta, ont i halsen osv. Så i går på hennes 1 årsdag så blev d inte jättemycket firande. Pappa Johan låg o sov när vi andra åt tårta o lite kakor. Jag har nog aldrig sett Johan så här dålig:( Vi ska ha kalas nästa helg istället o då ska Nova firas ordentligt!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar