onsdag 7 april 2010

godmorgon!

Ja eller vad man nu säger kl 03.30 :) Jag sitter lite vid datorn när lilla Nova försöker somna efter matning. Vi gick o la oss vid nio i går kväll, o sen vaknade Nova vid 11.30 o åt o sen nu vid 03.00.. så jag har fått sova :) Längtar tills hon sover hela nätterna, kollade i Jacks "boken om mig" o han började sova hela nätter när han var 1 månad. Vi får väl se om Nova me tänker göra d.

Idag ska jag på föräldrargrupp, det ska bli himla trevligt o träffa andra mammor o bebisar. Maria o Lilly går me i gruppen det är ju extra trevligt :) O så ska Nova vägas o mätas. Undra hur mycket lillfisen väger, det ska bli spännande. Har inte vägt henne sen Gunnel var på hembesök.

Ska baka kärleksmums me som Jack ska ha me sig tillbaka till skolan. Vi ska på uppvisning nästa vecka i hans klass o då ska d bjudas på kaka som varje familj bakat:)
Saga o jag bakade en tigerkaka innan idag, jag bad henne ta bort en gryta från plattan. Hon går så snällt ut o gör det, ber henne även då att stänga av spisen. O d gör hon så me. När vi sen en liiten stund senare äter middag så tycker jag kakan ser svart ut o att graderna ser höga ut. Då har lilla Saga ställt om graderna från 175 till 250.. Men d gick o rädda kakan, jag tog bort det svarta o slängde in kakan i ugnen igen på rätt grader :):):)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar