torsdag 29 april 2010

fullspäckad dag!

Idag har varit en dag me fullt ös, började dagen me att följa me Anna till optikern. Vi hann även springa en snabbis upp till Hm. Hittade en Jacka och en kofta till Nova på rean. Åkte sedan ut till Amiralen där vi gick en sväng för att invänta Johan som skulle åka me oss hem.
Jack har haft en kompis här hemma idag, Sagisen har försökt få vara me:) Men d gillade inte Jack, tillslut fick hon vara me iaf.
Jag fick gå o vila en stund me i eftermiddag, såå underbart skönt. Har behövt d i flera dagar nu men d har inte funnits tid till d. Vaknade av en dröm, att d sparkade i min mage. Gud så rädd jag blev, Vill ju inte vara gravid nu.
Somnade snabbt om igen o vaknade av att älsklingen gjort middag, idag blev d vildsvinslasagne. Himla gott var det, finns inget bättre än när någon annan lagar middagen :)
I kväll åkte jag o Nova upp en sväng till morfar menads pappsen la dom andra kidsen här hemma. Vi passade även på att åka o storhandla så vi slipper stressa me det i morgon när alla pensionärer är ute o fredagshandlar. Nova var så snäll o sov hela tiden, så jag kunde gå i lugn o ro o handla.
Nu inväntar jag att Nova ska somna i sin säng, d låter som hon redan gjort det.

I morgon är ska Jack sjunga in våren i ådalen, o det är såå mysigt :) Det är en tradition att alltid gå dit me fikakorg o kolla på skolbarnen som sjunger så fint. Det ska vara mer skoj på skolan sen, fika och en trollkarl. Hoppas hoppas på fint väder me, d har lovats regn så hoppas d e fel..
Bvc ska vi me till i morgon, vi ska väga lillsnorpan:)
Jack har fotbollsmatch me i morgon eftermiddag, som han pratar om denna fotboll:) Han tycker verkligen det är kul. Ska bli kul o se han spela i morrn :)
Valborg är det me i morrn, vi ska inte göra nåt spec. Ta att lugnt hemma, göra lite god mat o sen gå o se brasan på kvarnbärget om det inte regnar förstås..

Nu ska jag sova!!!!!!

/M

1 kommentar:

  1. Somsagt, jag förstår inte hur ni hinner med allt, hahaha :)

    SvaraRadera