onsdag 24 mars 2010

Värsta dagen!

I går åkte jag, Johan o Nova in till akuten, vi fick komma in på ett rum direkt. Doktorn berättade om hur min operation skulle gå till och att vi kanske skulle behöva vänta hela dagen innan d blev min tur. O jag som inte hade ätit något sen kvällen innan :/
Tillslut fick vi ett eget stort rum där vi kunde ta att lugnt tills d skulle bli min tur. Jag duschade o fick ta på mig snygga sjukhuskläder o kelade me Nova o Johan. Nova blev hungrig o jag ammade henne, då kommer d in en sköterska o säger att jag ska vara uppe på op om 10 min. Då kom tårarna, jag kunde inte fatta att jag skulle lämna min lilla bebis. Jag grät o grät o kelade klart me Nova sen fick pappa Johan ta henne. Tårarna fortsatte att rinna på mig, jag visste ju att jag inte skulle träffa henne förräns dagen efter sen. Jag pussade henne o Johan o sen rullade vi i väg, Jag låg där i sängen o grät o grät. När vi kom upp till Op o jag skulle flyttas över till en annan säng så hade jag glömt lämna över Novas napp, då blev jag ännu mer ledsen.. :( Sen gick d undan, jag minns att nån sa att nu kommer d smaka lök sen sover du. O d gjorde det, sen vaknade jag upp på uppvaket o hade super ont.
Jag sov som en stock på natten o fick vakna var 4e timme o pumpa ut mjölk. På morgonen vid nio tiden kom äntligen Johan o Nova in o jag fick amma min lilla tös igen :) Tänk vad grejor jag har varit me om på en vecka? Kanske e just därför jag mår som jag mår. Jag gråter för ingenting, har absolut inget tålamod. Men nu e iaf dern där gallan o stenarna borta o förhoppningsvis ska jag kunna äta allt som vanligt igen :) Idag har d iaf gått bra att äta, gör bara så förbaskat ont i magen när dom varit där o rotat o i såren. Tur jag har Johan som är så duktig. Han donar me allt o Jack o Saga me :) Förutom när Sagis e avis på Nova för då är hon såå tjurig. Det har ju varit mycket för dom små liven me den här veckan. Ska bli skönt när dom har påsklov nästa vecka o jag e lite piggare. Det är tur vi har fått en sån snäll bebis me, hon sover, äter o bajsar. Än så länge e hon vaken på natten vid typ 1 o äter och sen vaknar hon inte förrens 6-7 på morgonen o vill ha mat igen :) Vi får njuta så länge d varar, man vet aldrig om d ändras.
♥Johan♥
♥Jack♥Saga♥Nova♥

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt gått bra. Förstår att det måste varit jättejobbigt när du fick skiljas från Nova. Men nu ska du förhoppningsvis slippa dina beskymmer. Kram på dej och krya på dej!

    SvaraRadera
  2. Usch ja jag förstår att det måste ha vart fruktansvärt jobbigt :( men skönt att det är över och att du slipper smärtan! Underbart att du har en sådan fin familj :)
    Hoppas att du snart mår bättre på alla sätt.
    KRAAAAAM

    SvaraRadera