fredag 12 mars 2010

Godmorgon!

Har funderat massor i natt, d har man liksom tid me när man ändå ligger där vaken :)
Vi har inte sett vår lilla bebis i magen sen i vecka 17, hade vi bort i annan kommun så hade vi fått göra iaf ett till Ul. Tänk om inte det är bra med bebisen där inne? Visst vi har fått höra hjärtljudet och bm mäter symfus-måttet. Men tänkt om det inte är tillräckligt fostervatten eller nåt annat fel? Jag har verkligen tjatat om att få göra Ul, till och me Bm tyckte d var konstigt att inte förlossningen gjorde ett Ul när jag låg inlagd för att se att allt e bra. Hon tyckte även det var konstigt att dom inte tog ett urinprov på mig. Ska inte Bm o förlossningen jobba ihop, ska inte dom ha en dialog mellan varandra? I måndags när jag var hos Bm bad jag henne kolla idag om jag e öppen, men d gör dom inte förrän i vecka 39-40. Men så pratar man med andra mammor som dom har kollat tidigare, det är samma sak där. Ska inte alla behandlas lika hos BM?? Förlossningen ska ju ändå ev sätta i gång mig på onsdag så vad gör det om hon kollar hur öppen jag är eller om jag är öppen? Det är ju inte så att det är farligt om det råkar sätta i gång något.. Nej jag blir tokig på sånt här. ALLA ska behandlas lika dant!! Nåde dom om det är något fel på vårt barn sen när hon väl är ute!! Jag kanske låter väldigt nojjig men kan inte hjälpa det, är så rädd att det ska hända barnet något. Jag kommer inte andas ut förrän jag hör ett riktigt babyskrik på förlossningen och personalen säger att allt är bra.

/M

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du tänker. Vi har inte heller fått se vår bebis mer än v 17, jag var precis förstörd en helg för jag fick för mig att ngt var fel på barnet. Det är inte roligt! Trist att de inte vill kolla om du är öppen ngt, de gjorde de på mig när jag fick åka in akut, för att jag ville bara släppa den tanken att bebis faktiskt kanske var på gång. Hua, det är inte lätt att vara gravid, man vet ju ingenting :( KRAM

    SvaraRadera
  2. I Blekinge är de ju så tyvärr att man bara får göra ett ul! Så ja tror nog inte du kan anklaga dom om de skulle vara nåt fel.. men varför skulle de vara de? Du ska inte tänka så mycke;)

    SvaraRadera