söndag 28 mars 2010

Akuten!

Japps på akuten fick vi ägna 12 timmar i går pga gallstensatack på mig, finns tydligen en liten skit sten som dom inte kunde få ut under op o den spökar. Vaknade natten till igår av att d gjorde såå ont i magen, kunde inte andas o svettades som en gris.. tog värktabletter men d hjälpte ju inte, grät o grät. Tillslut ringde jag rådgivningen som tyckte jag skulle åka in direkt. Klockan 04.00 så begav vi oss in till akuten jag, Johan o Nova. Där innen fick jag en spruta i benet med diklofenack eller hur d nu stavas.. men d hjälpte ju inte så dom fick ge mig en morfinspruta i magen o den hjälpte. Jag blev jättehög och trött som bara den.
Dom gjorde Ul på mig o tog massa prover, jag hade förhöjda levervärde så jag ska få reda på i morrn hur dom ska göra me mig.

Mitt i allt detta så är vår lilla Nova konstig, hon åt 23.00 på kvällen o ville inte ha mat under tolv timmar framåt. Hon ville inte vara vaken heller utan bara sov o sov. Därför fick en barnläkare komma o kolla henne oxå, hon hade lite hög temp men annars var alla värden bra. Men tillsist vaknade hon iaf till och ville äta, men hon var inte så spec pigg. Stackars liten hon blir väl påverkad när jag mår skit :(

Idag har barnen haft rollspel i kyrkan, det var jättefint o dom var sååå duktiga. Saga e för söt, när prästen fråga alla i kyrkan om dom kan blinka lilla stjärna och om vi kan sjunga den refrängen till gud som haver barnen kär så svarar saga högt o ttydligt NEJ d vill vi inte.. så alla börjar skratta:) Sen efterråt blev d fika i församlingshemmet.. Jag kände mig helt off o borta men jag fick iaf se mina barn uppträda o så träffade vi trevliga människor. Nu ska jag gå o försöka vila menads min man göra middag till oss här hemma.

Förresten lite glad e jag för en sak, jag har gått ner 12 kg sen jag blev inskriven på förlossningen. Det är 6 kg mindre än när jag var på inskrivningen på mvc :):) Hoppas jag går ner ännu mer, provade mina gamla jeans i natt o dom var pösiga o då måste jag tillägga att min mage e fortf svullen efter op:)

Sänder en liten tanke till fam Olsson, hoppas lilla My blir bättre snart♥

/M

2 kommentarer:

  1. en svart brio ligg o sitt. Hittade på blocket:) ska vi ses o ta en promenad nån dag nästa vecka om du har lust?

    SvaraRadera
  2. Vad bra :) Kul o köpa vagnar ;) Ja nästa vecka ska jag nog kunna hänga me på promenad. Johan börjar jobba på tisdag.

    SvaraRadera