söndag 2 januari 2011

2011

Tänk att det redan är 2011.. Kan fortf inte fatta att Nova snart är 10 månader. Hon göra bara med hyss för varje dag som går:) I går kröp hon in i badrummet o där hittade hon en tandkrämskork. Den skulle såklart in i munnen, vi höll inte på att få ut den.. :( Vi fick redig panik här. Idag klättrade hon upp för trappan, 3 steg upp kom hon innan hon ramlade. O då stod storasyrran Saga o tittade på. För hon ville visa för oss att Nova kunde klättra i trappan. Vi skulle behöva ha en grind i från storarummet ut i hallen. Men d går ju inte heller, för Nova har snart sitt rum där. Annars hade d varit bra för toadörren glöms ofta öppen, Saga glömmer även stänga sin dörr o sen då trappan. Vi måste iaf fixa en grind NU... När vi äter så klättrar hon upp på bordet, vi sätter henne ner o sen klättrar hon upp igen. Helst ska hon klättra upp på bordet o hämta tex gurka.. Jag ska se om jag kan fixa en sele till matstolen, d behövs oxå:)

Nyårskvällen firade vi hos Malin o Pelle tillsammans med Ola o Sussie o såklart alla barnen. Vi hade jättetrevligt o maten var jättegod:) Jag begav mig till jobbet sen innan 21, o jag hade en mysig natt på jobbet. Skålade in det nya året med bubbelvatten i chapagne glas tillsammans med min jobbarkompis o en vårdtagare:)

Igår tog vi det lugnt o sen på kvällen åkte vi till min mormor o Kjell, där fikades det o vi hämtade hem Novas nya åkspåse som mormor o min moster var så snäll o åkte o köpte till oss i Malmö när mormor var i Lund. Jag hittade på blocket att dom sålde ut åkpåsen för 299 kr i Malmö G-knapp o tänkte att dom har säkert sån rea här me på babyproffsen. Men d hade dom inte o d var ju snällt av mormor o moster att åka ner till Malmö o köpa en till oss:) Senare hemma sen mös vi med fruktsallad framför tvn♥

Idag fick jag sovmorgon av darling, sååå skönt♥ o sen gick vi till pulkabacken med kidsen o Jacks kompis:) Nova hon bara älskar att åka pulka, hon sitter o gapskrattar hela tiden:) Saga och Nova skulle åka nerför backen o så säger Johan "Nu åker ni inte på guppet" o så svänger såklart pulkan mor guppet. Saga o Nova flyger o dom skrattar i massor båda två, sicken tur att dom satt kvar i pulkan när dom landade:)
I eftermiddag har svärfar varit här o donat me Johan i Sagas rum, d blir så fint:)
Saga var så duktig idag hon bakade muffins helt själv, hon o Jack fick en receptbok av oss i julklappa som jag hade när jag var liten. Så kul att hon står o bakar samma recept som jag bakade när jag var liten:) Muffinsen blev supergoda o Saga var så stolt:)

D här var vår helg, i morrn är det måndag igen. Kidsen börjar skolan närsta vecka, tänk vad denna jul har gått fort.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar