tisdag 11 januari 2011

Sjuk igen..

Efter att jag legat i natt o haft sån frossa o så ont i halsen i morse att jag knappt kunde svälja ringde jag till läkare o fick en tid. O d var som jag trodde, jag har halfsluss o feber. Det tog även massa andra prover som ska skickas i väg. Mitt blodsocker var högt men d berodde nog på att jag har en infektion i kroppen, men ska dit o ta ett fastande värde när jag e frisk.

Idag bestämde jag mig, jag ringde till chefen o sa att jag inte tänker plugga till usk i år. D var verkligen nåt jag var taggad för. Men d har blivit lite mycket med min viktnedgång o allt, kroppen mår ju inte så bra. Jag har inte heller mått så bra över julen, d har nästan blivit lite sjukligt med min mat. Nu har jag tagit nya tag o försöker ist träna o inte tänka så mycket på maten,men d ska ju ändå ätas 6 ggr om dagen o nyttigt. Jag vill så gärna gå ner dom sista kg, har ca 5-6 kg var. Mitt mål är att på vår 2 bröllopsdag den 9 mars ska jag ha kommit i mål. Sen efter det så ska jag lära mig att hålla jämnvikt o då får jag ju äta fullkornsris, pasta o potatis. Jag kan även äta godis i bland o nån kaka när man är bortbjuden på kalas.

Jag måste tänka på min familj me, barnen o mannen ska ha en frisk o glad mamma/fru:)

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar