lördag 28 augusti 2010

Hej där ute!

Här sitter jag o e helt slut.. har slängt i hop 5 sorters kakor på en timme, nu ska bara den sista bakas klart i ugnen.. I morrn ska vi ha kalas för vår älskade lilla Saga som fyllde 6 år i fredags:)

Saga vaknade i fredags av att vi sjöng för henne o gav henne frukost och paket på sängen♥ Hon blev jätteglad för skinnjackan och en tunika som vi köpt. 20 minuter senare var sötisen klar o ville gå till skolan i sina nya kläder:) Liiite för tidigt bara så hon fick vänta en stund till.
På eftermiddagen blev det björnbärspaj o glass o så ett stort paket:) Det blev en platt tv till henne, som hon önskat sig i några år sen storebrorsan fick sin. Saga blev superglad, men inte Jack. Han började stortjuta för att hans tv e hela 2 tum mindre.. så han låg o grät bakom mig på golvet o då börja Saga me gråta. För att Jack e ledsen, så hon erbjuder sig snällt att han kan få hennes så tar hon hans.. Men d gick inte mamma o pappa me på. När hon äntligen blivit glad igen så börjar hon gråta igen... Då säger ungen.. "men mamma tänk om jag tar sönder tvn?? Jag kan inte ha en sån fin tv i mitt rum, d går inte mamma.." Men vi förklarade att den ska sitta på väggen så den kommer in ramla omkull:))

Så här fortsatte vår nyblivna 6 åring sin födelsedag:) Flera ggr började hon gråta o sa "Ja ha nu e min födelsedag förstörd". Saga har blivit såå känslig, man kan undra om hon fyllde 6 eller 13 år :)

På kvällen tog vi bussen in till Lyckeby, där vi gick hem till Fam Heideman:) Där hade vi d super trevligt me god mat o mycket trevligt sällskap av Marie o Mattias och deras lilla dotter Ella:) Alla barnen lekte o busade:) Maten var me supergod:)

Idag har mannen min varit i Emmaboda me Jack, pappa, Gabriel, Niklas o Rickard:)
Där har d varit raggarträff, Jack hade haft jättekul o köpt me sig en present till lillsyrran Nova. En fin leksaks raggarbil, en Nova SS:))

Jag o småtjejjerna har umgåts me Anna o Theo:) Måste säga att jag är så glad att jag har Anna♥ Hon är som min lillasyster:)♥´

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar