lördag 28 augusti 2010

Ett Fettzo!

mm.. d e så jag ser på mig själv! Allt i mitt huvud just nu handlar om vikt, och om hur jag ser ut... o hur alla andra ser ut? Jag håller på att bli helt jävla knäpp helt enkelt.. Från det att jag stiger upp tills jag går o lägger mig handlar om vikt... vikt... väga mig..väga mig igen.. o igen.. läsa andras bloggar om hur duktiga dom är.. endel har gjort gastric bypass.. en annan e me i xtra vaganza.. viktväktarna.. träna som bara den.. o jag då? Jag går inte ner mer i vikt för att jag e så värdelös..Varför har jag ingen självdiscplin..?? jag vet ju vad man inte ska äta, hur man ska röra sig.. vad man ska äta osv.. jag kan allt om det! Men jag kan inte följa det! Mina barn är jag noga me, det ska drickas vatten ist för saft, läsk eller juice.. Inga sockerflingor.. lördagsgodis.. osv osv.. Fast me mig själv e d inte så noga me.. jag kan sitta o trycka i mig kak smet.. o nalla från pajen i kylen som vi hade i går o så hoppas att ingen såg mig.. för det är ju pinsamt om nån ser mig! Ett fettzo som står o trycker i sig massa feta sockriga saker.. hur funtad e inte den bruden? D e vad jag tror att alla tänker!? Hur kan en som ser ut som jag sitta på Mc Donalds o trycka i mig en stor fet hamburgare? Ja d undrar jag också..? Jag skulle vilja gå me i Xtra vaganza.. det är något som jag verkligen skulle vilja göra.. Var på ett infomöte me en underbar coach för några månader sen. Problemet e bara att man måste typ vara rik för att kunna vara me där. Jag kan inte lägga så många tusen i månaden på mig själv. Absolut inte nu när jag är mammaledig o försöker snåla me dagarna. En gastric bypass får jag inte göra för då måste jag väga ca 95 kg, o jag väger 81-82 kg.. kollade på en film häromdan om en kille som gjort en sån operation.. det är nog inte så lätt att leva sen efterråt.. är jag redo att släppa allt som har me mat o göra för att vara smal? jag som älskar att laga mat o sen äta den me.. o baka e såå kul.. o bjuda på allt e ännu roligare.. Ne jag ve inte! Tog upp det här me min kurator för några veckor sen om mina vikttankar.. men hon var ju inte mycket till hjälp heller.. hon svarade typ " ja vad ska jag göra åt det, jag tycker inte att du är så farligt överviktig" .. o så har jag min man me.. han tycker jag är fin som jag är.. o d e ju bra.. Har även funderat på att köpa mig ett gymkort, men när Johan knappt hinner träna tre dagar i veckan.. hur ska jag då hinna? Har varit ute o gått morgon o kväll några ggr denna veckan.. ska försöka fortsätta me d iaf o jag dricker massa vatten ist för nåt annat.. var bara tvungen o skriva av mig lite om mina tankar..!!

3 kommentarer:

  1. Hej läser din blogg & tycker inte att du ska gå med i extra vagansa pga att nästan alla går upp igen efter en sån kur oftast ett par kilo extra oxå =( jag har gjort en gbp & det funkar alldeles utmärkt ,ja bakar,lagar mat & äter det oxå givetvis med måtta jag ångrar inte mitt beslut & jag är lyckligare än på länge iaf rent kroppsligt ,kör på motion & banta inte tänk bara på att du inte ska ta mer än 1 portion & kan du inte hålla igen så köp inte hem goa saker & baka inte ... ja har svårt att ta handen ur kakburken & då låter ja helt enkelt bli att köpa hem . Lycka till Malin
    Mvh Anne

    SvaraRadera
  2. Ja tycker att du ska sluta tänka på vad du tror att alla andra tänker om dig. Det är ingen som tänker så. Acceptera dig själv för den du är! Alla kan, de handlar bara om o vilja:) Det är en svår operation som kan ge många komplikationer, o så pass överviktig är du inte!

    SvaraRadera
  3. Nej jag ska kämpa på, hittade min kämparglöd i går kväll när jag för första gången sen i 9an var ute i sprang. klarade 4 km, fick stanna i bland men jag gjorde d iaf o d gjorde mig stolt:) Så nu ska jag fortsätta me d o sen göra små färändringar me kosten som gör att jag klarar att fortsätta:)) Du får höra av dig om du har lust att ut o gå eller åka o simma nån gång Emmy:)

    SvaraRadera