söndag 27 februari 2011

Underbara helg♥

I går på förmiddagen så märkte vi att Nova kunde stå själv en längre stund:) Sååå spännande, men vi blev lite oroliga,tänk om hon ta sitt första steg när vi inte e hemma. Vi lämnade alla barnen hos min pappa o Jonna och vi hade me oss en stor tårta som jag gjort till pappsen. Det var ju hans födelsedag i går:) Efter vi fikat begav vi oss mot Malmö, vi lekte på vägen ner "gul bil" Jag förlorade, attans;) När vi kom ner till Malmö parkerade vi i ett parkeringshus o sen gick vi ut en sväng på stan. Sen säger Johan "Kom så går vi in på Hilton hotell och kollar hur fint d är" för han hade ju varit där på konferans bara för nån månad sen. Jag tänkte gud så pinsam han är, men jag hängde på. MEN Johan plockar fram sin plånbok, o sen går han fram till tjejjer i receptionen och säger jag har bokat rum här. Jag tänkte shit e han inte klok, vi kan ju inte bo här. Det e ju svindyrt, vi har ju massor annat vi behöver handla till köket för våra pengar:P
Men älsklingen hade inte bara vunnit biljetter till melodifestivalen utan även ett hotellrum på Hilton hotell och till middag åt vi på restaurang Lean Grill & bar som ligger på hotellet. Vi har haft såååååå roligt o det var helt underbart att komma i från renovering av kök, o allt me min mat osv. Till middag åt jag liten appetizers som d heter så fint, o d var pilgrimsmussla gegga med nån citron tjofräs på.. o d smakade BLÖ... Johan åt så snällt upp, men inte jag ;) tycker jag inte om maten så äter minsann inte jag upp:))
Till huvudrätt blev d oxfile som var helt underbar och till d klyftpotatis med beasås. Till efterrätt blev det tranbärs vanilj grej. O den var faktiskt heller så god, jag äter hellre nån chokladaktikt med d fanns d inte :P
Melodfestivalen var ju superkul, d vill jag absolut gå på fler ggr:) Vi tyckte Nicke Borg o Linda Bengtzing var bäst:)
Vi har helt enkelt haft en superhelg i Malmö:)♥ Barnen blev jätteglada när vi kom hem♥ Nova har tagit sitt första steg innan i kväll:) Tänk snart går vår lilla tjejja:)
Alla barnen sover nu så gott och vi ska me gå o sova när "solsidan" är slut. Älsklingen har varit så duktig och satt upp våra överskåp me idag o så har vi varit på kalas hos pappsen.

/M

1 kommentar:

  1. Åh det låter ju helt underbart precis så som du ville ha det=)Härligt för er båda! <3
    Kram
    Carro

    SvaraRadera