torsdag 14 april 2011

Skräp TV!!!

Viasat är nog den sämsta skit jag haft... Texten försvinner och ljudet med ibland.. Och nu hade räkningen hamnat bland reklamen och samma dag som man får påminnelsen så stänger de av tvn. 14 dagar efter första fakturan skall vara betald... Och i avtalet står det att de har rätten att avbryta signalen efter 15 dagar... Blir man irriterad... Och det är nog fler än jag som fått signalen bruten för det är en jävla kö till kundtjänsten....

Det blir uppsagt så fort avtalet gått ut... Heja Boxer.... (Discovery Channel)



(Får lägga till att tjejen i kundtjänsten va jättetrevlig och löste bilden på ett par minuter så där får det + i kanten)

2 kommentarer:

  1. Hallå familjen Resman!

    Mitt namn är Linus Eriksson och arbetar på Viasat. Otroligt tråkigt att ni upplever problem med erat Viasat abonnemang!
    Våran kundservice finns på plats mellan 08:00-22:00 vardagar och 10:00-19:00 under helgerna. De finns där för eran skulle och kan hjälpa er komma till rätta med erat ljud och text problem.

    När det gäller fakturan som kommit bort tillsammans med reklamen så kan våran kundservice hjälpa er att betala fakturan direkt via telefonen med hjälp av ett betalkort. På så vis så hjälper de er att få bild på TV'n direkt i samtalet.

    Tycker man att dett är frustrerande att sitta i telefonkö så kan man gå in på våran hemsida och knappa in sitt telefonnummer så ringer vi upp er så fort det är eran tur i kön. Detta kan ni göra på http://www.viasat.se/content/boka-tid-hos-viasatsupport-0. Ett riktigt bra alternativ om man inte själv vill ringa och/eller sitta i kö.

    Hoppas det ordnar sig för er på ett bra sätt!

    Mvh Linus Eriksson
    Viasat

    SvaraRadera
  2. Tjena Linus!!

    Jag har ringt Viasat innan och och bett om hjälp och gjort både "forced download" och "reset" men inget har hjälpt... Och ville jag ha en ny box så var jag tvungen att låsa mig ytterligare minst 12 månader.

    Det är kanon att ni har tjänsten att ringa upp när det är lång kö men den här gången valde jag att vänta i 30 min för att få igång TVn. Och denna gången hade jag tur att hamna hos en trevlig och hjälpsam tjej men du lika bra som jag att alla inte är så hjälpsamma. Alla har dåliga dagar.
    Och hade inte tjejen vart så trevlig så hade abonnemanget varit uppsagt med hänvisan till kontrakt brott. vilket i sig är ganska allvarligt.

    Men visst... har du någon lösning på mina problem så är de välkomna... Alla kan ju ändra på sig..

    Mvh Johan Resman

    SvaraRadera