måndag 11 april 2011

Härlig dag!

Idag har verkligen vädret varit helt underbart:) Jag har varit hemma idag me Novis som inte har kräkts mer förrutom dom två ggr när hon åkt bil i helgen. Så d verkar vara åksjuk hon är lilla snäckan. Så nu har jag klätt in hennes bilstol med frotté underlägg som man har i sängen så d inte läcker igenom kiss. Lite lättare o byta det än att behöva tvätta hela stolen. Men vi får hoppas d bara var en engångsgrej, jobbigt om hon ska må så varje gång vi åker bil:( Idag testade jag äntligen att göra revbensspjäll o d var sååå gott:) Alla åt som bara den o d e roligt när barnen gillar maten. Det är ett litet tips till er som aldrig provat:) Jag delade revbenen till lite mindre bitar sen la jag det i en gryta med vatten, köttbuljong, vitlöksklyfta, 1 delad lök, några morötter, hel svartpeppar o salt. Sen lät jag det koka i 1 ½ timme. Efter det la jag upp köttet på en plåt och glazade det med en färdig köpt glaze, det är ungefär som en marinad. Så tillsist grillade vi revbenen o d blev såå gott. Av spaet gjorden jag en gräddsås o sen hade vi potatis till. Men d e nog lika gott me tex potatissallad:) D e nåt vi kommer göra flera ggr i sommar!! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar