söndag 10 april 2011

inge kul..

Nej d e inge roligt att känna hur man blir rundare och rundare.... men men.. d kunde ju varit värre! Jag kämpar på varje dag med att lära mig att äta regelbundet och äta vanlig mat som jag tycker om. INTE bantningsmat, men det är svårt att låta bli o tänka på vad man inte ska äta osv. Tex att äta mackor är dumt egentligen, men jag ska äta det som d ser ut nu. Det är så skönt att jag får hjälp. Vädigt snälla människor som jag träffar regelbundet, dom lär mig mycket saker. När min kropp kommit i balans igen och är van vid att få mat regelbundet och inge behöver vara rädd att jag ska svälta min kropp så kommer d nog vända. Då kommer jag kunna gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Att svälta sin kropp snabbt är inte så bra varken för kroppen eller för hjärnan. Jag träffade en läkare förra veckan som lärde mig massor om vad som händer med kroppen och hjärnan under svält. Jag kände verkligen igen mig när han ritade upp en grej på tavlan, en studie som har gjorts för många år sedan på ett x antal människor. Dom skulle banta med mycket lite mat och se vad som hände med kroppen och hjärnan. Det gick jättebra till en början och dom minskade snabbt i vikt, sen kom det besattheten av mat. Sån var jag också när jag levde på mina soppor. Jag letade massor med recept på bloggar, tidningar och böcker. Sen skulle jag göra all mat och kakor som sen resten av familjen skulle äta o resten frös jag in. Efter det kommer depression, ångest m.m. Det är precis så här jag har mått, men nu ska jag komma tillbaks igen. Men som sagt det är inget roligt att ha gått ner så mycket i vikt o blivit smal o sen nu se o känna hur jag blir rundare och rundare. Men d viktigaste är att jag mår bra snart igen, vikten kan jag lösa sen när jag är stark igen.. Nu ska jag gå o sova!! /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar